\Home > Publicystyka |
Warning: include(lewa-reklama.inc) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/klient.dhosting.pl/wbrzyski/zamosconline.pl/public_html/img/text.php on line 409 Warning: include(lewa-reklama.inc) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/klient.dhosting.pl/wbrzyski/zamosconline.pl/public_html/img/text.php on line 409 Warning: include() [function.include]: Failed opening 'lewa-reklama.inc' for inclusion (include_path='.:/opt/alt/php53/usr/share/pear:/opt/alt/php53/usr/share/php') in /home/klient.dhosting.pl/wbrzyski/zamosconline.pl/public_html/img/text.php on line 409 |
Jak PKP Intercity na Roztoczu oszczędzało
Jeszcze w końcu ubiegłego roku był taki czas, że o kolei pisałem na tych łamach co 2-3 tygodnie, aż nawet naczelnego zaczęło to w końcu irytować. Powrotu do tak regularnego pisania na ten temat przynajmniej na razie nie należy się spodziewać, ale uznałem, że dziś - na tydzień przed początkiem wakacji - warto raz jeszcze wrócić do sprawy, choć niestety w przeszłym wymiarze.
Niniejszy artykuł jest w pewnej mierze kontynuacją tekstu "Kulisy ?rzezi' wrześniowej", w którym opisałem, jak spółka PKP Intercity manipulowała różnymi danymi, uzasadniając w ten sposób potrzebę likwidacji kilkudziesięciu połączeń pospiesznych w całym kraju - w tym wszystkich pięciu par pociągów, które wówczas kursowały na Zamojszczyznę. W naszym przypadku pociągi "Chełmianin", "Bydgoszczanin", "Hetman", "Roztocze" i "Solina" zastąpiono komunikacją autobusową, która dowoziła chętnych do podróżowania spod dworca w Zamościu do Rejowca, Dębicy i Jarosławia. W piśmie do Ministerstwa Infrastruktury z 16 lipca 2009 r. znalazł się punkt, w którym spółka wymienia powyższe pociągi, a także stosunkowo krótkie połączenie Grudziądz-Działdowo, i prosi o zgodę na zastąpienie ich autobusami. Przy samym końcu tego fragmentu widnieje zdanie: "Wprowadzenie ww. zmian pozwoli na zaoszczędzenie 140 760 poc-km (pociągokilometrów - przyp. R.M.) oraz 4 883 051,76 zł kosztów przy założeniu, że liczba podróżnych nie zmieni się, nie nastąpi spadek przychodów, a więc o kwotę 4 883 051,76 zł zmniejszy się deficyt". autor / źródło: Robert Marchwiany dodano: 2010-06-17 przeczytano: 4505 razy.
Zobacz podobne:
"Problemy i perspektywy kolei na Zamojszczyźnie" odsłona druga / 2012-04-02 Między nami kolesiami / 2012-03-22 Mimo wszystko / 2012-03-08 Inicjatorzy spotkania dot. rozwoju kolei na Zamojszczyźnie wystosowali pismo do marszałka województwa / 2012-01-19 Rozmawiali o przyszłości kolei na Zamojszczyźnie / 2011-12-23 Będą sondować przywrócenie pociągu Warszawa - Roztocze - Lwów / 2011-12-10 Kolejowy pejzaż / 2011-12-08 Zgłoś uwagi do nowego rozkładu jazdy pociągów / 2011-06-09 Szynobusy wracają na Roztocze / 2011-05-23 Młodzi grafficiarze promują zamojską kolej / 2011-05-18 Na Wielkanoc lub majówkę do Zamościa z Intercity / 2011-04-13 Zaproponowali rozkład jazdy szynobusów do Lublina / 2011-03-24 Rozdają ulotki promujące jazdę koleją / 2011-03-20 Apel o dialog w sprawie połączeń kolejowych / 2011-03-03 Bezkoleje zakończone - przynajmniej na razie / 2011-02-24 Województwo wdraża PUK / 2011-01-20 Szerokie okno czy szeroki gwóźdź? / 2010-12-08 Kolejowi związkowcy komentują... / 2010-11-14 Kolej znowu ma wrócić / 2010-11-10 Mit o szybkiej kolei na Roztoczu / 2010-09-30 Warto przeczytać: |
Warning: include(prawa-gl.inc) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/klient.dhosting.pl/wbrzyski/zamosconline.pl/public_html/img/text.php on line 756 Warning: include(prawa-gl.inc) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/klient.dhosting.pl/wbrzyski/zamosconline.pl/public_html/img/text.php on line 756 Warning: include() [function.include]: Failed opening 'prawa-gl.inc' for inclusion (include_path='.:/opt/alt/php53/usr/share/pear:/opt/alt/php53/usr/share/php') in /home/klient.dhosting.pl/wbrzyski/zamosconline.pl/public_html/img/text.php on line 756 |