www.zamosconline.pl - Zamość i Roztocze - wiadomości z regionu
Zamość i Roztocze - redakcja Zamość i Roztocze - formularz kontaktowy Zamość i Roztocze - linkownia stron Zamość i Roztocze - komentarze internautów Zamość i Roztocze - reklama Zamość i Roztocze - galeria foto
Redakcja Kontakt Polecamy Komentarze Reklama Fotogaleria
Witaj w czwartek, 25 kwietnia 2024, w 116 dniu roku. Pamiętaj o życzeniach dla: Marka, Jarosława, Erwiny, Kaliksta.
Kwietniowe przysłowia: Kiedy w kwietniu słonko grzeje, rolnik nie zubożeje. [...]

Turystyka: Noclegi, Jedzenie, Kluby i dyskoteki, Komunikacja, Biura podróży Rozrywka: Częst. radiowe, Program TV, Kina, Tapety, e-Kartki, Puzle, Forum Służba zdrowia: Apteki, Przychodnie, Stomatologia Pozostałe: Kościoły, Bankomaty, Samorządy, Szkoły, Alfabet Twórców Zamojskich

www.zamosconline.pl Zamość i Roztocze - wiadomości z regionu


\Home > Akcje i konkursy


- - - - POLECAMY - - - -




Miejski Rzecznik Konsumentów: Na co należy zwrócić uwagę w gorączce świątecznych zakupów!

Zwrot nietrafionego prezentu? Możliwy wtedy, gdy kupujemy na odległość, np. przez Internet, przez telefon, albo poza siedzibą przedsiębiorcy, np. na pokazie, prezentacji albo u siebie w domu. Zwrot towaru, który nie ma wad zależy od dobrej woli sprzedawcy. Jeżeli się zgadza, ma prawo określać własne warunki, np. wskazać termin zwrotu, wymagać dostarczenia paragonu, oryginalnego opakowania, metek. W ramach zwrotu sprzedawca nie zawsze musi zwrócić gotówkę, może zaproponować wymianę towaru czy bon na zakupy w tej samej sieci.

O czym powinniśmy pamiętać?

- tylko gdy kupujemy produkt przez Internet, możemy zrezygnować z zakupów bez podawania powodu w ciągu 14 dni od dnia jego odbioru. W przypadku zakupów w tradycyjnym sklepie detalicznym takiej możliwości nie ma.
- 2 lata od daty zakupu - tyle wynosi czas na zgłoszenie reklamacji na podstawie rękojmi. Jednak w ciągu 12 miesięcy od daty stwierdzenia wady kupujący musi zawiadomić o wadzie sprzedawcę. Reklamację należy złożyć w sklepie, w którym zrobiliśmy zakupy. Najlepiej na piśmie. Kupując rzeczy na wyprzedaży, z ekspozycji lub z promocji - mamy tyle samo praw, co w przypadku zakupu po cenie regularnej.
- w reklamacji z tytułu rękojmi możemy żądać: naprawy, wymiany, obniżenia ceny lub gdy wada jest istotna - zwrotu pieniędzy. Wybór należy do klienta.
- dowód zakupu - jest konieczny do zgłoszenia reklamacji. Najprostszym jest paragon. Ponadto - dowodem zakupu może być potwierdzenie płatności kartą, wyciąg z konta, faktura, a nawet zeznania osób, które nam towarzyszyły podczas zakupów.
- od reklamacji składanej na podstawie rękojmi należy odróżnić reklamację z tytułu gwarancji. Gwarancja jest dobrowolna. Podmiotem odpowiedzialnym będzie gwarant, a uprawnienia i obowiązki stron powinny być określone w dokumencie gwarancyjnym.

Zwracajmy uwagę na sztuczki sprzedawców:

- 5,99 zł brzmi lepiej niż 6 zł - magiczne końcówki 99 groszy, odpowiednie ułożenie towarów na półce, muzyka, duże koszyki - to sztuczki sprzedawców, których nie zawsze jesteśmy świadomi, a ich celem jest zachęcenie do kupowania.
- inne ceny - zdarzają się różnice w cenach podanych przy towarze z cenami zakodowanymi w kasie, czytniku oraz podanymi w gazetkach reklamowych. Cena podana na półce lub na metce jest obowiązująca.
- gratisy muszą być bezpłatne, jednak czasem zdarza się, że za taki prezent albo musimy zapłacić, albo okazuje się, że zakup towaru bez upominku jest znacznie bardziej opłacalny. Zdarza się, że kupując w komplecie np. szczoteczkę i pastę do zębów, zapłacimy więcej niż wtedy, gdy te same produkty weźmiemy osobno.
- reklamacja z pudełkiem - oryginalne opakowanie nie jest konieczne do złożenia reklamacji, dlatego sprzedawca nie może go wymagać od klienta.

Kupując podczas wyprzedaży i promocji świątecznych klient ma takie same prawa, jak zwykle. Pamiętaj, masz prawo do:

- prawdziwej informacji o wysokości obniżki - organizowanie promocji przez sztuczne podwyższanie ceny wyjściowej i następnie jej obniżanie do poziomu zbliżonego do regularnej to niezgodna z prawem nieuczciwa praktyka rynkowa. Pytaj, sprawdzaj (np. w intrenecie), ile zniżki sprzedawca oferuje i oceń, czy promocja jest naprawdę atrakcyjna.
- zakupu towaru w korzystniejszej cenie - wyższa należność przy kasie niż na metce czy na półce? Masz prawo kupić produkt w niższej cenie.
- zwrotu zakupów internetowych bez podania przyczyny w ciągu 14 dni - wystarczy wysłanie do sprzedawcy wypełnionego oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Powinien on oddać ci cenę towaru i koszty przesyłki, ale tylko w najniższej kwocie przedstawionej w ofercie. Pamiętaj: jeżeli kupowałeś w sklepie stacjonarnym, możliwość zwrotu pełnowartościowego towaru zależy od dobrej woli sprzedawcy - to on ustala zasady.
- reklamacji wadliwego towaru - także pochodzącego z promocji. Jeżeli towar ma wadę, złóż reklamację u sprzedawcy. Możesz to zrobić w ciągu 2 lat. Zażądaj naprawy lub wymiany towaru, obniżenia ceny lub - jeśli wada jest istotna - masz prawo odstąpić od umowy.

Decydując się na szybką pożyczkę:


- zwróć uwagę na całkowity koszt, czyli ile otrzymujesz, a ile musisz oddać.
- sprawdź dodatkowe płatności np. z tytułu ubezpieczenia.
- nie sugeruj się reklamą raty 0%, sprawdź czy koszty nie są ukryte.

Porad prawnych konsumentom udzielają miejscy i powiatowi rzecznicy konsumentów oraz Inspekcja Handlowa. Można także zadzwonić pod numer infolinii 801 440 220 (opłata według taryfy operatora). Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 18.00 lub napisać e-mail pod adres porady@dlakonsumentow.pl

Miejski Rzecznik Konsumentów w Zamościu przyjmuje interesantów - mieszkańców miasta Zamość w dniach: poniedziałek, środa, czwartek w godzinach od.7.30 do 15.30, wtorek 8.00-16.30. Mieszkańcy innych powiatów powinni zgłaszać się do rzeczników konsumentów urzędujących w starostwach powiatowych.


autor / źródło: mat. promocyjne
dodano: 2016-12-21 przeczytano: 3527 razy.



Zobacz podobne:

Warto przeczytać:









- - - - POLECAMY - - - -




Zamość i Roztocze - wiadomości z regionu - Twoje źródło informacji

Wykorzystanie materiałów (tekstów, zdjęć) zamieszczonych na stronach www.zamosconline.pl wymaga zgody redakcji portalu!

Domeny na sprzedaż: krasnobrod.net, wdzydze.net, borsk.net, kredki.com, ciuchland.pl, bobasy.net, naRoztocze.pl, dzieraznia.pl
Projektowanie stron internetowych, kontakt: www.vdm.pl, tel. 604 54 80 50, biuro@vdm.pl
Startuj z nami   Dodaj do ulubionych
Copyright © 2006 by Zamość onLine All rights reserved.        Polityka prywatności i RODO Val de Mar Systemy Komputerowe --> strony internetowe, hosting, programowanie, bazy danych, edukacja, internet