www.zamosconline.pl - Zamość i Roztocze - wiadomości z regionu
Zamość i Roztocze - redakcja Zamość i Roztocze - formularz kontaktowy Zamość i Roztocze - linkownia stron Zamość i Roztocze - komentarze internautów Zamość i Roztocze - reklama Zamość i Roztocze - galeria foto
Redakcja Kontakt Polecamy Komentarze Reklama Fotogaleria
Witaj w piątek, 26 kwietnia 2024, w 117 dniu roku. Pamiętaj o życzeniach dla: Marzeny, Klaudiusza, Wiliama.
Kwietniowe przysłowia: Jak długo żaby przed Markiem rechoczą, tak długo deszczu po Marku nie zoczą. [...]

Turystyka: Noclegi, Jedzenie, Kluby i dyskoteki, Komunikacja, Biura podróży Rozrywka: Częst. radiowe, Program TV, Kina, Tapety, e-Kartki, Puzle, Forum Służba zdrowia: Apteki, Przychodnie, Stomatologia Pozostałe: Kościoły, Bankomaty, Samorządy, Szkoły, Alfabet Twórców Zamojskich

www.zamosconline.pl Zamość i Roztocze - wiadomości z regionu


\Home > W naszym mieście


- - - - POLECAMY - - - -




Zamość Mekką turystyczną Polski

Głównym zadaniem promocyjnym Wydziału Promocji, Kultury i Spraw Społecznych Urzędu Miasta Zamość w 2008 roku będzie opracowanie Strategii Promocji Marki Miasta Zamość. Dokument, przygotowany przez firmę konsultingową określi strategiczne cele promocyjne, sposoby i narzędzia prowadzące do wykreowania Marki Zamość.

W 2007 roku przeprowadzono monitoring turystyki przyjazdowej, ankietując turystów o motywy odwiedzenia Zamościa, wrażenia wyniesione z pobytu i źródło pozyskiwania informacji o Zamościu.

Raport marketingowy wykazał utrzymanie się tendencji wzrostowej w liczbie turystów odwiedzających Zamość i Roztocze. Z posiadanych przez nas informacji nie wynika jednak, dlaczego turyści przyjeżdżają do "idealnego miasta", co było mocą sprawczą ich przyjazdu -co ich zachwyciło a czego zabrakło do pełnego szczęścia, choć 62% oceniło pobyt jako udany i zadeklarowało ponowny przyjazd.

Dobrym materiałem do wykorzystania zdaje się być pozyskana wiedza na temat skąd pochodzą turyści odwiedzający nasze miasto i jaka jest ich struktura. Inną korzyścią wyniesioną z badań marketingowych jest odpowiedź na pytanie o źródła informacji o Zamościu. Potwierdza się powszechna opinia na ten temat - wiedza pozyskana od znajomych, którzy wcześniej odwiedzili Zamość, a kolejne źródło - to Internet.

Pozyskane informacje posłużyły do przygotowania Programu Promocji i Współpracy z Zagranicą na 2008 rok. Program określa podstawowe cele promocyjne Zamościa:
  • budowanie silnej marki "Zamość"
  • zwiększenie liczby turystów odwiedzających Zamość
  • zwiększenie ilości inwestorów i aktywności gospodarczej mieszkańców
  • wytworzenie silnego poczucia tożsamości i identyfikacji mieszkańców z Zamościem.
Określono adresatów działań promocyjnych:
  • turyści krajowi i zagraniczni - grupowi i indywidualni
  • środowiska biznesowe
  • środowiska akademickie
  • mieszkańcy Zamościa
  • instytucje międzynarodowe.
Formy realizacji postawionego celu:
  • promocja w mediach
  • promocyjne wydawnictwa i reklama wielkoformatowa
  • targi i wystawy
  • promocja gospodarcza
  • promocja poprzez kulturę
  • promocja poprzez sport
  • promocja poprzez współpracę z zagranicą
  • promocja poprzez współpracę z organizacjami i stowarzyszeniami
  • promocja projektów współfinansowanych ze źródeł zewnętrznych.
Nowum jeśli chodzi o przyjęte formy realizacji to: przeprowadzenie kampanii billboardowej w większych miastach Polski oraz spoty reklamowe przed ważniejszymi przedsięwzięciami artystycznymi. Miasto nawiąże także bliższą współpracę z ośrodkami telewizyjnymi i zorganizuje wizytę studyjną dla dziennikarzy podczas Festiwalu Produktu Lokalnego (6-8.06.). Poszerzona zostanie oferta wydawnicza - foldery, przewodniki i ulotki zostaną wydane także w nowych wersjach językowych. Film promocyjny o Zamościu wybrzmi również w językach: hiszpańskim, rumuńskim, słowackim i włoskim. Pojawi się informator o bazie hotelowo - gastronomicznej "Zamość - Hotele - Restauracje".

Nie zabraknie Zamościa na większości targów turystycznych: w Madrycie, Berlinie, Kijowie, a także Katowicach, Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Gdańsku, Kielcach i Jeleniej Górze. Promocja gospodarcza przejawi się na wprowadzeniu w życie Uchwały Rady Miasta w sprawie objęcia gruntów położonych na terenie Miasta Zamość przez Tarnobrzeską Specjalną Strefę Ekonomiczną EURO - PARK WISŁOSAN.

Miasto zdecydowanie stawia na ofertę kulturalną dla turystów i mieszkańców w ramach Letniego Sezonu Artystycznego. Do wydarzeń odbywających się od lat, dopisuje nowe przedsięwzięcia. Na 2008 rok zaplanowano:
  • Widowisko historyczne "Szturm Twierdzy Zamość A.D 1648"
  • Festiwal "Jazz na Kresach"
  • Jarmark Hetmański połączony z Festiwalem Produktu Lokalnego
  • Festiwal Kultury Włoskiej "Arte, Kultura, Musica E?"
  • Zamojskie Lato Teatralne
  • Międzynarodowy Festiwal Zespołów Folklorystycznych EUROFOLK
  • Letni Festiwal Filmowy
  • Zamojski Festiwal Kultury im. Marka Grechuty
  • Zamojskie Dni Muzyki
  • Festiwal "Inne brzmienia. Lublin - Zamość - Lwów".
Imprezy artystyczne zyskają piękniejszy wymiar z uwagi na odrestaurowanie Starego Miasta.
Natomiast promocja poprzez sport realizowana będzie za pomocą: spotu reklamowego o zamojskim sporcie i organizacji imprez sportowych o zasięgu krajowym i ogólnopolskim. Do najważniejszych należą:
  • Międzynarodowy Festiwal Sportu Dzieci i Młodzieży,
  • Międzynarodowy Memoriał Bokserski im. Jerzego Suchodoła,
  • Młodzieżowy Dom Kultury będzie współpracował z Centrum twórczości Dzieci i Młodzieży z Żółkwi,
  • Puchar Roztocza z pływaniu,
  • Bieg Pokoju im. Pamięci Dzieci Zamojszczyzny,
  • Strzelanie na Kresach w łucznictwie,
  • Obozy zapaśnicze Żółkiew.
Miasto Zamość stawia na szeroką współpracę z zagranicą, z Organizacją Miast Światowego Dziedzictwa Kultury, Lokalną Organizacją Turystyczną "Zamość i Roztocze" i Lokalną Organizacją Turystyczną "Liga Polskich Miast i Miejsc UNESCO". Dużo obiecuje sobie po współpracy z ICOMOS i przynależności do "Związku Miast Polskich". Zamierza także aplikować do środków z UE, będących w gestii Euroregionu Bug.

Magistrat zamierza głośno mówić o projektach realizowanych przez Zamość przy współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, czyli "Rewitalizacja zabytkowego Starego Miasta w Zamościu - etap II". Pochwali się także projektem "Konserwacja, renowacja i adaptacja na cele kultury zespołów fortyfikacji Starego Miasta w Zamościu", współfinansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kampania mająca na celu wypromowanie marki "Zamość" wymaga znaczących środków finansowych. Określono źródła finansowania: budżet miasta, czyli środki Wydziału Promocji, Kultury i Spraw Społecznych, Wydziału Edukacji i Sportu, Wydziału Rozwoju Gospodarczego i Biura Zarządzania Funduszami Zewnętrznymi.

Na realizację zadania wykorzystane zostaną budżety: instytucji kultury, Ośrodka Sportu i Rekreacji. Środki będą pozyskiwane z budżetu państwa, Unii Europejskiej, Marszałka Województwa Lubelskiego i od sponsorów.

Realizację założonego celu przypisano Urzędowi Miasta Zamość i wszystkim instytucjom związanym z kulturą, sportem i turystyką w mieście.
Zleceniodawcom oraz twórcom strategii zależy, by Zamość postrzegany był jako ośrodek dynamiczny, w którym bogactwo tradycji łączy się z nowoczesnością. Takie założenie pozwoli kreować wizerunek Miasta przyjaznego, otwartego, zadbanego i gościnnego, pozwoli wykreować Markę "Zamość".

* * *

Badania marketingowe turystów odwiedzających Zamość i Roztocze przeprowadziłam w 2000 r. Jeden z Raportów marketingowych trafił do rąk ówczesnego dyrektora Wydziału odpowiedzialnego za promocję Zamościa. Niestety, nie został "skonsumowany", marketing i promocja były wówczas dla miasta Zamość pustymi słowami. Nie wiedziano, że sedno działań promocyjnych sprowadza się do przyszłości, ale im szybciej się je rozpocznie, tym szybciej będą widoczne efekty.

Trochę czasu uciekło. Nie mniej jednak wszyscy zauważają istotną zmianę w podejściu władz miasta i mieszkańców do promocji Zamościa w Polsce i w świecie. Zdobycie przez Zamość honorowego godła i tytułu "Jednego z Siedmiu Cudów Polski" jest potwierdzeniem zadziałania efektu synergii - działań Miasta, lokalnej społeczności i turystów, tego faktu nie da się przecenić. Nie można go także zmarnować. To apel do Wszystkich!


autor / źródło: Teresa Madej
dodano: 2008-03-01 przeczytano: 2921 razy.



Zobacz podobne:
     "Kryształowa Cegła" dla Zespołu Fortecznego Bramy Szczebrzeskiej / 2009-12-13
     Rynek Wielki w Zamościu najpiękniejszy w Polsce / 2009-12-13
     Zamość się zapożycza / 2009-10-27
     Kolejne remonty na Starym Mieście już wkrótce / 2009-10-26
     Zamość - Miasto Europejskie / 2009-10-23
     Twierdza odsłania swoje tajemnice / 2009-04-27
     Krótki przewodnik po budżecie miasta / 2009-02-24
     Zamojska Strefa Ekonomiczna / 2009-02-09
     Zamość miasto inwestycji / 2009-02-08
     Strategia Kultury Zamościa na celowniku / 2009-01-16
     "Strategii rozwoju kultury Zamościa" ciąg dalszy. Konsultacje społeczne / 2009-01-03
     Kryształowa Cegła dla Zamościa / 2008-12-12
     Rozmowa z Tomaszem Kossowskim - wiceprezydentem Miasta Zamość / 2008-11-21
     Drugie życie oficyny Ratusza / 2008-11-17
     Zamojski Park najpiękniejszym parkiem w Polsce! / 2008-11-05
     Wiwat Turysta, Wiwat Turystyczny Stan! / 2008-11-03
     Strategią w kulturę Zamościa / 2008-10-15
     Zamojskie Miasteczko Ruchu Drogowego wyróżnione / 2008-10-09
     Kazimierz Wielki honoruje twierdzę Zamość / 2008-09-30
     Za lub przeciw- Muzeum Fortyfikacji i Broni / 2008-08-27

Warto przeczytać:









- - - - POLECAMY - - - -




Zamość i Roztocze - wiadomości z regionu - Twoje źródło informacji

Wykorzystanie materiałów (tekstów, zdjęć) zamieszczonych na stronach www.zamosconline.pl wymaga zgody redakcji portalu!

Domeny na sprzedaż: krasnobrod.net, wdzydze.net, borsk.net, kredki.com, ciuchland.pl, bobasy.net, naRoztocze.pl, dzieraznia.pl
Projektowanie stron internetowych, kontakt: www.vdm.pl, tel. 604 54 80 50, biuro@vdm.pl
Startuj z nami   Dodaj do ulubionych
Copyright © 2006 by Zamość onLine All rights reserved.        Polityka prywatności i RODO Val de Mar Systemy Komputerowe --> strony internetowe, hosting, programowanie, bazy danych, edukacja, internet