|
Dzieci namalowały przyjaźń do zwierząt Iga Dobrowolska (5 lat) oraz Ola Pańczyk (15 lat) z Młodzieżowego Domu Kultury im. K. Makuszyńskiego w Zamościu otrzymały nagrody główne w X Międzynarodowym Konkursie Twórczości Plastycznej Dzieci i Młodzieży "Dziecko i pies".
Dwie młode plastyczki uczestniczą w prowadzonych przez Małgorzatę Magrytę. zajęciach plastycznych koła "Małego Artysty".
Organizatorem konkursu, który patronatem objęli Minister Edukacji Narodowej, Prezydent Miasta Częstochowa oraz Przewodniczący Zarządu Głównego Związku Kynologicznego w Polsce był Młodzieżowy Dom Kultury w Częstochowie.
Na konkurs nadesłano prawie 15 tysięcy prac z 44 krajów, w tym tak odległych jak Brazylia, Chiny, Etiopia, Filipiny, Indie, Indonezja, Japonia, Kambodża, Kenia, Myanmar, Nigeria, Panama, Sri Lanka czy Tajlandia.
Po obejrzeniu wszystkich prac komisja konkursowa w składzie Maria Drzewiecka (starszy wykładowca w Instytucie Plastyki Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie), Jerzy Piwowarski (dziekan Wydziału Artystycznego Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie) oraz Maciej Lipiec (zastępca dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury w Częstochowie) doceniając ogólny, bardzo wysoki poziom artystyczny postanowiła przyznać 51 nagród głównych i 18 nagród specjalnych.
Wśród nagrodzonych prac znalazły się prace dwóch uczestniczek zajęć plastycznych w Młodzieżowym Domu Kultury w Zamościu - Igi Dobrowolskiej oraz Oli Pańczyk.
Ich prace zostały zakwalifikowane na wystawę pokonkursową.
Do udziału w wystawie pokonkursowej zakwalifikowano również prace dwóch innych młodych plastyczek zamojskiego MDK - Magdaleny Salamon (8 lat) i Pauliny Czerniec (12 lat).
Zamierzeniem organizatorów konkursu "Dziecko i pies" było, aby autorzy prac przekazali środkami plastycznymi uczucia przyjaźni i zaufania oraz uwrażliwienie na potrzeby czworonożnych przyjaciół. Niejednego wzrusza los bezdomnego, chorego zwierzęcia, czy psa skazanego na życie w schronisku.
autor / źródło: wald dodano: 2008-09-30 przeczytano: 16884 razy.
Zobacz podobne:
Warto przeczytać:
|
|
|
|