|
Inicjatorzy spotkania dot. rozwoju kolei na Zamojszczyźnie wystosowali pismo do marszałka województwaJak już informowaliśmy jakiś czas temu 20 grudnia w Zamościu odbyło się spotkanie dotyczące "Problemów i perspektyw kolei na Zamojszczyźnie". Spotkanie odbyło się z inicjatywy Stowarzyszenia "Padwa Północy", PKP PLK S.A. w Lublinie - ISE w Zamościu oraz Grupy Obrony Kolei, jednak do współpracy zostały zaproszone różne środowiska zgodnie z zasadą "działanie ponad wszelkimi podziałami".
- Do naszych działań zapraszamy wszystkich miłośników kolei, bez względu na wiek, pochodzenie, płeć, rasę, światopogląd, usytuowanie ekonomiczne i społeczne. Chcemy kształtować postawy obywatelskie, w których interes całego społeczeństwa jest dla nas wartością nadrzędną - deklarują inicjatorzy akcji.
Podczas grudniowego spotkania jego uczestnicy postanowili wystosować pismo do Marszałka Województwa Lubelskiego Krzysztofa Hetmana, zawierające problemowe pytania oraz perspektywiczne propozycje rozwiązania problemów związanych z koleją w naszym regionie. Jak poinformowali inicjatorzy akcji pismo zostało przekazane w trybie urzędowym za pośrednictwem Prezydenta Miasta Zamościa Marcina Zamoyskiego.
Pod pismem podpisali się: Paweł Miszczuk (Prezes Stowarzyszenia Padwa Północy), Wiesław Oberda (Naczelnik PKP PLK ISE w Zamościu), Andrzej Dajema, Marian Kuropaś i Bogusław Jaworski (Grupa Obrony Kolei), Marcin Zamoyski (Prezydent Miasta Zamość), Henryk Matej (Starosta Zamojski), Jan Kowalczyk (Starosta Tomaszowski), Jan Skiba (Burmistrz Miasta Zwierzyniec), Ryszard Gliwiński (Wójt Gminy Zamość), Andrzej Adamek (Wójt Gminy Bełżec), Franciszek Kawa (Wójt Gminy Susiec), Tomasz Leszczyński (Wójt Gminy Lubycza Królewska).
Pytania zawarte w piśmie do Marszałka Województwa Lubelskiego:
- Dlaczego w obecnym rozkładzie jazdy nie uwzględniono Naszych propozycji:
- poranny szynobus relacji Zamość - Lublin (przyjazd do Lublina ok. godz. 7:00)
- poranny szynobus relacji Lublin - Zamość (wyjazd z Lublina 7:30)
- wieczorny szynobus z Lublina (wyjazd z lublina ok. godz. 19:45)
- Dlaczego pociąg relacji Stalowa Wola - Lublin nie ma skomunikowania z pociągiem Lublin - Zamość (obecnie pociąg relacji Stalowa Wola - Lublin przyjeżdża do Lublina o 16:21 natomiast pociąg relacji Lublin Zamość odjeżdża o godz. 16:15) ?
- Dlaczego pociągi z Bełżca (ogólnie z Roztocza) nie mają połączenia z Zamościem?
- Dlaczego Hrubieszów nie został ujęty w obecnym rozkładzie jazdy szynobusów?
- Dlaczego pociąg relacji Lublin - Bełżec ma status pociągu sezonowego a nie całorocznego?
- Dlaczego pociąg relacji Jarosław - Zamość oraz Rzeszów - Zamość kursują jedynie w okresie wakacyjnym i weekend majowy? Dlaczego nie mają statusu pociągów całorocznych? Jakie grupy podróżnych były brane pod uwagę podczas ustalania tego rozkładu jazdy? Dlaczego nie uwzględniono grupy podróżnych m.in.: studentów, młodzieży szkolnej oraz społeczności lokalnej i pracującej przez okres całoroczny?
- Czy Marszałek Województwa Lubelskiego zaangażuje się, w razie potrzeby, w pomoc przekazania dworców kolejowych zainteresowanym władzom samorządowym z Naszego regionu?
- Czy przewiduje się od 2013 roku zmianę sposobu zarządzania Przewozami Regionalnymi (utworzenie spółek regionalnych)? Prosimy o szczegółowe wyjaśnienie tej kwestii.
- Czy Marszałek Województwa Lubelskiego obejmie patronat nad działaniami zmierzającymi do przywrócenie (rewitalizacji) pociągu międzynarodowego relacji Warszawa - Roztocze (po stronie polskiej) - Rawa Ruska z przedłużeniem do Lwowa?
- Jaki organ państwowy jest kompetentny do podjęcia działań (rozmów) w kierunku uruchomienia pociągu Warszaw - Lwów ( po stronie polskiej jak i ukraińskiej)?
Propozycje zawarte w piśmie do Marszałka Województwa Lubelskiego:
- Proponujemy, zmiany w obecnym rozkładzie jazdy:
- poranny szynobus relacji Zamość - Lublin (przyjazd do Lublina ok. godz. 7:00)
- poranny szynobus relacji Lublin - Zamość (wyjazd z Lublina 7:30)
- wieczorny szynobus z Lublina (wyjazd z lublina ok. godz. 19:45)
- Proponujemy, aby pociąg relacji Stalowa Wola - Lublin został skomunikowany z pociągiem relacji Lublin - Zamość (obecnie pociąg relacji Stalowa Wola - Lublin przyjeżdża do Lublina o 16:21, natomiast pociąg relacji Lublin - Zamość odjeżdża o godz. 16:15).
- Proponujemy, aby Zamość został skomunikowany całorocznie (względy turystyczne i społeczne) z pozostałą częścią Roztocza - obecnie jest to możliwe jedynie z Zawady w sezonie wakacyjnym.
- Proponujemy, aby polaczenia z Zamościa został skomunikowane z Hrubieszowem.
- Proponujemy, aby pociąg relacji Lublin - Bełżec uzyskał status pociągu całorocznego i został skomunikowany z Zamościem.
- Proponujemy, aby pociągi relacji Jarosław - Zamość oraz Rzeszów -Zamość uzyskały status całorocznych.
- Proponujemy, aby Marszałek Województwa Lubelskiego zaangażował się w rozmowy dot. przekazania dworców kolejowych zainteresowanym samorządom z Naszego regionu (pomiędzy właścicielem dworców PKP S.A. Odział Gospodarowania Nieruchomościami w Krakowie a władzami samorządowymi).
- Proponujemy, aby Marszałek Województwa Lubelskiego objął patronat nad działaniami zmierzającymi do przywrócenia (rewitalizacji) pociągu międzynarodowego relacji Warszawa - Roztocze (po stronie polskiej) - Rawa Ruska z przedłużeniem do Lwowa.
autor / źródło: wald dodano: 2012-01-19 przeczytano: 16115 razy.
Zobacz podobne:
Warto przeczytać:
|
|
|
|