www.zamosconline.pl - Zamość i Roztocze - wiadomości z regionu
Zamość i Roztocze - redakcja Zamość i Roztocze - formularz kontaktowy Zamość i Roztocze - linkownia stron Zamość i Roztocze - komentarze internautów Zamość i Roztocze - reklama Zamość i Roztocze - galeria foto
Redakcja Kontakt Polecamy Komentarze Reklama Fotogaleria
Witaj w piątek, 22 listopada 2024, w 327 dniu roku. Pamiętaj o życzeniach dla: Marka, Cecylii, Filomeny.
Listopadowe przysłowia: Jak się Katarzyna głosi, tak się Nowy Rok nosi. [...]

Turystyka: Noclegi, Jedzenie, Kluby i dyskoteki, Komunikacja, Biura podróży Rozrywka: Częst. radiowe, Program TV, Kina, Tapety, e-Kartki, Puzle, Forum Służba zdrowia: Apteki, Przychodnie, Stomatologia Pozostałe: Kościoły, Bankomaty, Samorządy, Szkoły, Alfabet Twórców Zamojskich

www.zamosconline.pl Zamość i Roztocze - wiadomości z regionu


\Home > Zapowiedź


- - - - POLECAMY - - - -




Marka Lubelskie (d)oceniona

Od dłuższego czasu media "bombardują" nas informacjami i reklamami na temat promocji Marki "Lubelskie". Jest to efekt kampanii reklamowej realizowanej na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego. W grę wchodzą spore pieniądze, ale też "gra warta jest świeczki".

Inicjatorom promocji zależy na wypromowaniu Lubelszczyzny, najpierw w regionie, potem w Polsce i wreszcie na świecie. Jakie są tego efekty mówią przeprowadzone we wrześniu br. pierwsze badania rozpoznawalności marki "Lubelskie".

Badanie przeprowadzone przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych miało charakter pre-testu i zrealizowane zostało metodą CAWI (ankieta internetowa). Objęto nim grupę prawie siedmiuset osób w wieku 15-49 lat, mieszkających na terenie województwa lubelskiego. Dla 75,6 % badanych marka produktu lub usługi jest istotna w procesie wyboru (suma odpowiedzi "zdecydowanie tak" i "raczej tak"). Najchętniej wybrałoby przy zakupie markę regionalną - odpowiedziało 39,6 %, a kolejne 31,3 % respondentów określiło, że markę regionalną wybraliby raczej chętnie - to wyniki pytania o preferencje konsumentów dotyczących produktu lub usługi.

Znajomość znaku towarowego "Lubelskie" w początkowej fazie kampanii wykazało 21,3 % badanych. Do opisu za pomocą trzech przymiotników skojarzeń związanych ze znakiem "Lubelskie", respondenci najczęściej używali określeń: dobry (25,2%), lokalny (19,6 %), ekologiczny (18,1 %), lubelski (16,6 %), zdrowy (15,1 %).

Dobrze też wypadła odpowiedź na pytanie, czy znak marki "Lubelskie" zachęciłby Cię do zakupu towaru lub usługi. Na "zdecydowanie tak"- odpowiedziało 22,4 % pytanych, na "raczej tak" - było 42,9 % respondentów. Jest jeszcze ponad 20 % respondentów nie mających zdania w tym temacie, należy jednak pamiętać, że to pierwsze miesiące kampanii reklamowej.

Mając do dyspozycji trzy główne wskazania, w odpowiedzi na pytanie co zdaniem respondentów oznacza informacja, że produkt lub usługa pochodzi z województwa lubelskiego, pytani odpowiadali, że firma:
  • "zatrudnia pracowników z województwa lubelskiego"- 73,9 %
  • "oferuje sprawdzone produktu lub usługi"- 58,4 %
  • "jest zaangażowana w lokalne sprawy województwa"- 52,7 %.
Badania rozpoznawalności marki są potrzebne by przekonać przedsiębiorców do ubiegania się o markę regionalną "Lubelskie". Informację, którzy przedsiębiorcy jako pierwsi uzyskali prawo do posługiwania się marką regionalną, zostanie podana w połowie listopada br.

Kolejną działalnością Biura Marki są prowadzone szkolenia, z których skorzystało już ponad 150 menedżerów i pracowników firm z terenu Lubelszczyzny. Najbliższy panel szkoleniowy realizowany będzie 13 listopada i obejmie szkolenia z zakresu promocji, obsługi klienta, polityki dystrybucji i tworzenia wizerunku organizacji. Ostatnie szkolenia w ramach projektu odbędą się 27 listopada br.


autor / źródło: Teresa Madej
dodano: 2007-10-31 przeczytano: 11688 razy.












- - - - POLECAMY - - - -




Zamość i Roztocze - wiadomości z regionu - Twoje źródło informacji

Wykorzystanie materiałów (tekstów, zdjęć) zamieszczonych na stronach www.zamosconline.pl wymaga zgody redakcji portalu!

Domeny na sprzedaż: krasnobrod.net, wdzydze.net, borsk.net, kredki.com, ciuchland.pl, bobasy.net, naRoztocze.pl, dzieraznia.pl
Projektowanie stron internetowych, kontakt: www.vdm.pl, tel. 604 54 80 50, biuro@vdm.pl
Startuj z nami   Dodaj do ulubionych
Copyright © 2006 by Zamość onLine All rights reserved.        Polityka prywatności i RODO Val de Mar Systemy Komputerowe --> strony internetowe, hosting, programowanie, bazy danych, edukacja, internet