|
Co dalej z "siódemką"?Rodzice i dzieci mówią NIE, władze miasta mówią TAK. Decydujący głos w sprawie, na poniedziałkowej sesji Rady Miasta będą mieli zamojscy Radni.
Jeśli powiedzą TAK, przesądzą o likwidacji Szkoły Podstawowej nr 7 - dawnej "ćwiczeniówki".
Podobna sytuacja była już za poprzedniej kadencji Rady Miasta. Wówczas Radni sprzeciwili się propozycjom likwidacji szkoły.
Wraz ze zmianą Rady temat SP nr 7 powrócił.
- W kampanii przedwyborczej Prezydent Zamoyski obiecał, że ruchów w szkolnictwie nie będzie, że nie będzie likwidacji szkół. Okazuje się, że jest inaczej. Czujemy się oszukani - żali się Piotr Pwalasiuk, przewodniczący Rady Rodziców SP nr 7.
Liczby nie kłamią
Ekonomia mówi, że szkoła powinna zostać zamknięta.
Według wyliczeń przeprowadzonych przez Wydział Edukacji i Sportu w roku szkolnym 2007/2008 w porównaniu do roku szkolnego 2004/2005 liczba uczniów w szkołach podstawowych będzie mniejsza o około 947 uczniów i 26 oddziałów (klas).
Pozostawienie sieci szkół podstawowych w aktualnym stanie spowoduje, że subwencja oświatowa - naliczana na jednego ucznia - nie zabezpieczy funkcjonowania szkół, a to rodzi konieczność wydatkowania większych środków własnych z budżetu miasta.
Potrzeba lokali
Oprócz wątku ekonomicznego w sprawie przewija się także wątek lokalowy. Miasto potrzebuje lokalu. Wg planów w miejsce "siódemki" zostanie przeniesione Gimnazjum nr 1, znajdujące się przy ul. Partyzantów. Budynek po gimnazjum miałoby otrzymać Centrum Kształcenia Ustawicznego, aktualnie mieszczące się wraz z "pierwszym" Liceum Ogólnokształcącym oraz Państwową Wyższa Szkołą Zawodową w budynku byłej Akademii Zamoyskiej.
Przeprowadzka CKU do nowego budynku umożliwiłaby pozyskanie środków spoza budżetu miasta na remont kapitalny obiektu przy ul. Partyzantów.
A co w miejsce CKU?
Od dawna mówi się o przekazaniu pomieszczeń na potrzeby PWSZ. Temat ten pojawił się już 3 lata temu, jeszcze przed powstaniem uczelni i jest aktualny do dnia dzisiejszego.
- My jako rodzice nie zgadzamy się z dyrektorem (Wydziału Edukacji i Sportu UM Zamość - przyp. WB) Chrzanowskim - argumentuje Pwalasiuk - mówi się, że nasza szkołą jest droga w utrzymaniu. To ja się pytam o jakiej ekonomii my tutaj mówimy skoro my wyprowadzimy stąd 13 oddziałów, a Gimnazjum nr 1 przyjdzie z 9 oddziałami! Gimnazjum ma ok. 180 uczniów, my 293. To taka szkoła będzie tańsza?
Dlaczego akurat padło na "siódemkę"?
Według Wydziału Edukacji i Sportu UM Zamość, za likwidacją przemawiają następujące uwarunkowania:
- niewielka liczba uczniów - 296 uczniów w roku szkolnym 2006/2007 (przewidywany spadek w roku szkolnym 2007/2008 do 280)
- położenie szkoły - w pobliżu znajdują się: SP nr 6 oraz SP nr 10 z oddziałami integracyjnymi, w których uczniowie kontynuowaliby naukę, a nauczyciele pracę.
- przeprowadzone symulacje nie wskazują na pogorszenie warunków nauki w tych szkołach po wchłonięciu "siódemki"
- te same symulacje pokazują, że likwidacja "siódemki" nie spowoduje znacznych negatywnych skutków dla zatrudnionej kadry pedagogicznej i administracyjnej - nastąpi przeniesienie pracowników
Z tymi argumentami nie zgadzają się rodzice. - Jak można przenieść szkołę nie pogarszając warunków nauczania? - mówi przedstawiciel rodziców - Chyba władze inaczej pojmują ten temat. Mamy małe klasy, 19-20 osób, nauczyciele znają problemy uczniów, łatwiej do nich dotrzeć, a przecież tyle się mówi, że szkoła ma też wychowywać.
- Do SP nr 7 dużo dzieci dojeżdża, uczą się u nas dzieci z domu dziecka. Przy samej furtce na teren szkoły jest przystanek autobusowy - dzieci wysiadają i są bezpieczne. Tego w "szóstce" nie ma. Dzieciom się wydłuży droga, do tego dojdzie ruchliwe skrzyżowanie św. Piątka z Lipską.
Wszyscy mają swoje racje - logiczne argumenty przedstawia dyr. Chrzanowski, logicznie kontrargumentuje Pawlasiuk - co się stanie z "siódemką" i dziećmi do niej uczęszczającymi okaże się na najbliższej sesji Rady Miasta. Jednak wszystko wskazuje na to, że zwycięży argumentacja dyr. Chrzanowskiego.autor / źródło: WB dodano: 2007-01-28 przeczytano: 14652 razy.
Zobacz podobne:
Warto przeczytać:
|
|
|
|