|
Zawalczą o turystę na targachZamojski Ośrodek Informacji Turystycznej będzie promować Zamość i Roztocze wspólnie z Urzędem Marszałkowskim podczas czterech edycji odbywających się w kraju targów turystycznych.
Rozpoczął się coroczny sezon targów turystycznych, na których wystawcy ze wszystkich stron świata promują swoje państwa, miasta regiony turystyczne i czynią ogromne starania aby przekonać wizytujących do siebie. Kuszą piramidami, lazurami wybrzeży i słońcem, które świeci przez cały rok. Dorzucają do tego nietuzinkowe, często ekstremalne atrakcje i z uśmiechem mówią: "Tylko u nas spędzisz wakacje życia".
Zapewne od początku świata wiadomo, że "podróże kształcą". Na tych podróżach, czyli szeroko rozumianej turystyce, atrakcyjne kraje i miasta nieźle zarabiają. Najpierw muszą się jednak dobrze zaprezentować/wypromować, czyli wykazać się nie lada sztuką w walce o turystę podczas targów turystycznych. Dzięki targom także miłośnicy podróży mogą urzeczywistnić swoje pomysły na spędzenie urlopu, rodzinnych wakacji, długich weekendów czy krótkich wypadów poza miasto.
O to, jak będzie promowany nasz region na międzynarodowych targach pytam Joannę Liberadzką-Duras, kierownika Zamojskiego Ośrodka Informacji Turystycznej.
- ZOIT wraz z Urzędem Marszałkowskim w Lublinie zaplanował wspólne stoisko na XIX Międzynarodowych Targach Turystycznych "Na styku Kultury" w Łodzi, od 22 do 24 lutego br. Za miesiąc, od 20 marca będą uczestniczyć w Targach Turystycznych w Katowicach. Później Warszawa "Targi Lato", również z Urzędem Marszałkowskim w Lublinie. Uczestniczy też Włodawa i Chełm, nie zawsze wysyłając swojego przedstawiciela ze względu na koszty delegacji. Oprócz tego LOT Zamość i Roztocze i BT Quand będą uczestniczyć w targach w Gdańsku, Toruniu oraz Wrocławiu, a uczestniczyli już w targach w Warszawie i Sosnowcu.
Jak mówi Joanna Liberadzka-Dubas - odwiedzającym targi zostanie przedstawiona oferta turystyczna Zamościa i Roztocza. W dyspozycji osób obsługujących stoisko są informatory z Zamościa i Roztocza. Na edycję łódzką informatora jeszcze nie będzie, ponieważ jest w trakcie realizacji. Gotowy będzie na Targi w Katowicach. W dyspozycji są informatory LOT Zamość i Roztocze oraz LOT Roztocze w porozumieniu z BT Quand.
Podczas targów pracownicy ZOIT będą udzielać informacji na temat bazy turystycznej i atrakcji w całym regionie (np. spływy kajakowe, parki linowe). W tym celu wysłano informację/zapytanie mailowe do wszystkich właścicieli bazy noclegowej i atrakcji w regionie o materiały reklamowe, które będą później dystrybuowane podczas targów. Na pytanie o coś szczególnego - w myśl zasady "wyróżnij się, albo zgiń" - pani kierownik odpowiada, że jest to jedno stoisko województwa lubelskiego (każde miasto ma swoją ladę) będzie ścianka (roll-up) Zamościa. Natomiast hasłem przewodnim dla całego stoiska województwa lubelskiego jest hasło: "Smakuj życie".
Do pani kierownik ZOIT Joanny Liberadzkiej-Duras należy pomysł, który sprawdził się już na targach i będzie kontynuowany na targach. W 2012 r. konkurs przebiegał pod hasłem "20-lecia wpisu Zamościa na Listę UNESCO". Uczestnicy konkursu muszą wykazać się wiedzą o Zamościu. Pytania dotyczą wiedzy zawartej w informatorze, co zmusza odwiedzających do przeczytania jego zawartości. Nagrodami są vauchery na zwiedzanie Zamościa z przewodnikiem, vauchery na obiad w jednej z restauracji w Zamościu, pamiątki regionalne, przewodniki książkowe po Zamościu i Roztoczu. Korzyścią dodatkową jest fakt, że organizator targów umieszcza taką informację na stronie internetowej oraz w informatorze, który każdy ze zwiedzających może otrzymać. Informacja o konkursie ogłaszana jest tez przez radiowęzeł. Przyciąga to dodatkowo osoby zwiedzające targi do naszego stoiska.
Pytając o potrawy/produkty do degustowania podczas targów turystycznych dowiadujemy się, że jest to trudne do zrealizowania, ponieważ materiały i wszystko, co przekazywane jest na targi, podawane jest z dużym wyprzedzeniem. - Same nie jesteśmy w stanie tego zabrać bo podróżujemy transportem publicznym. Natomiast zdarza się, że na targach wystawiają się stoiska np. z ośrodków agroturystycznych z danego regionu, które mają na swoim stoisku potrawy - mówi kierownik ZOIT, i dodaje:
- Podczas targów odbywają się konkursy na najlepsze stoisko, najlepszy produkt i najlepszą ofertę. Stoisko Województwa Lubelskiego prawie z każdych targów przywozi jakąś nagrodę. To nie jest tak, że my nie istniejemy - podkreśla Joanna Liberadzka-Duras, która choć zaproponowany pomysł promocji regionu przy udziale "oryginalnej" osoby uznaje za ciekawy i warty wykorzystania, czyli obsługa stoiska np. przez rycerza, mieszczkę, hejnalistę, artystę - to - jak mówi pani kierownik ZOIT, nie był on praktykowany.
autor / źródło: Teresa Madej dodano: 2013-02-16 przeczytano: 3927 razy.
Zobacz podobne:
Warto przeczytać:
|
|
|
|