www.zamosconline.pl - Zamość i Roztocze - wiadomości z regionu
Zamość i Roztocze - redakcja Zamość i Roztocze - formularz kontaktowy Zamość i Roztocze - linkownia stron Zamość i Roztocze - komentarze internautów Zamość i Roztocze - reklama Zamość i Roztocze - galeria foto
Redakcja Kontakt Polecamy Komentarze Reklama Fotogaleria
Witaj w czwartek, 21 listopada 2024, w 326 dniu roku. Pamiętaj o życzeniach dla: Janusza, Konrada, Reginy.
Listopadowe przysłowia: Deszcz w połowie listopada, tęgi mróz w połowie stycznia zapowiada. [...]

Turystyka: Noclegi, Jedzenie, Kluby i dyskoteki, Komunikacja, Biura podróży Rozrywka: Częst. radiowe, Program TV, Kina, Tapety, e-Kartki, Puzle, Forum Służba zdrowia: Apteki, Przychodnie, Stomatologia Pozostałe: Kościoły, Bankomaty, Samorządy, Szkoły, Alfabet Twórców Zamojskich

www.zamosconline.pl Zamość i Roztocze - wiadomości z regionu


\Home > W naszym mieście


- - - - POLECAMY - - - -




Galeria Twierdza niczym ziemia obiecana

Nowo otwarta Galeria Twierdza w Zamościu przeżyła prawdziwe oblężenie. Oficjalne otwarcie i poświęcenie Galerii odbyło się w piątek w obecności inwestorów, najemców sklepów oraz przedstawicieli władz miasta, biznesu, kultury i mediów. (13.05.).



Oprawa uroczystego otwarcia, w formule trochę ze scenariusza "Avatara" i "Matrixa" oraz "potopu szwedzkiego" - muszkieterzy z Zamojskiego Regimentu Piechoty Cudzoziemskiej, czyli mix postaci XXI i XVII wieku (łączących przeszłość handlową miasta z futurystyczną galerią) - miała jeden przekaz: sukces odnieśli wszyscy. Inwestor - w ciągu roku postawił ładny, nowoczesny budynek zawierający "30 ha sklepów", na które znaleźli się najemcy. Miasto, bo postawiono je jako wzór przy realizacji inwestycji. Młodzi ludzie, w liczbie ok. 800, otrzymali (w zdecydowanej większości) swoją pierwszą umowę o pracę. Mieszkańcy Zamojszczyzny - ponieważ weszli do zacnego grona miast posiadających galerię handlową, ze znanymi im czasem tylko z nazwy, markowymi sklepami.



Przez kolejne dwa dni weekendu wnętrza marketów, butików, restauracji, hallu oraz parking zapełniały tysiące mieszkańców Zamościa i okolic, dla których wizyta w galerii była niejako dostąpieniem biblijnej ziemi obiecanej. Bo tylko tak można tłumaczyć sceny bezpardonowego traktowania konkurentów jakie zaobserwowano podczas wejścia do butiku, który oferował klientom bonus 50 zł na zakupy oraz prawdziwy szturm na stoisko ze sprzętem RTV i AGD, gdzie zakupy robiono hurtowo.

Oczywiście chwytów marketingowych, aby hasło reklamowe towarzyszące otwarciu galerii "wszystko do zdobycia", zadziałało na wyobraźnię, było całkiem sporo. Toteż łatwiej sięgano do portfela z uwagi na konkursy z nagrodami m.in. w postaci skuterów, karty stałego klienta, 50 proc. promocje, etc. Skutecznie uwodzono klienta wykorzystując do tego celu merchandising (sztuka podnoszenia efektywności sprzedaży poprzez wykorzystanie topografii sklepu oraz elementarnych zasad psychologii społecznej i sztuki prezentacji produktów).



Klienci, a szczególnie młodzież, szybko oswoili się z nowoczesnym wnętrzem, ofertą, obecnością gwiazd (Tomasz Jacykow, Grzegorz Halama) i występami artystycznymi (występy wokalne i taneczne wychowanków MDK w Zamościu, taneczno-akrobacyjne zespołu Mira Art oraz Lubelskiej Grupy Akrobatycznej LGA, koncerty zespołu Jeden Osiem L i zespołu Groovebusterz). Takie atrakcje, jak powszechnie wiadomo, towarzyszą otwarciu i funkcjonowaniu wszystkich galerii handlowych.

Przeprowadzona przez Galerię Twierdza kampania reklamowa miała również pozytywny wymiar dla promocji miasta i jego historii. Zresztą inaczej być nie mogło skoro za nazwę galerii przyjmuje się słowo "twierdza", nierozerwalnie powiązane z Zamościem.



Nazwa galerii posłużyła do promowania historii zamojskiej twierdzy wśród uczniów szkół podstawowych i gimnazjum, których zaproszono do udziału w konkursie na wykonanie plastycznego modelu twierdzy. Konieczność prezentacji makiet i wystawienia ich pod głosowanie publiczności spowodowała, że dzieci i młodzież zdobyli niezbędną wiedzę na temat polskich twierdz, a zamojskiej w szczególności.



Niewątpliwą atrakcją otwarcia było stworzenie okazałego komiksu, który obrazuje historię miasta i twierdzy Zamość. Pomysły na wydarzenia historyczne, zasugerowane również przez "ratusz", zrealizowane przez młodych artystów metodą graffiti, pod opieką historyka dr Jacka Feduszkę, sygnowane logo patronów oraz partnerów medialnych, znalazły się we wnętrzu galerii, podobnie jak armata i profesjonalna makieta Zamościa - depozyty Muzeum Barwy i Oręża "Arsenał". To sympatyczna promocja miasta z Listy UNESCO, jednakże pod warunkiem, że tematyka obrazów jest w stanie konkurować z przemożną chęcią zakupów w ekskluzywnych butikach galerii.



Reasumując, w majowy weekend centrum handlowym Miasta Zamościa stała się dawna dzielnica przemysłowa, czyli ulica Kilińskiego. Tu także przeniosło się ze Starówki życie kulturalno-towarzyskie. Czy tak już zostanie na dłużej? Nie wiem, ale sądzę, że o tym zapewne doskonale wiedzą inwestorzy, którzy otworzyli zamojską jako 45 galerię, a do jej otwarcia starannie się przygotowali. Czy więcej będzie plusów czy minusów tej inwestycji - zdecyduje rynek, czyli klienci Galerii Twierdza.


autor / źródło: Teresa Madej
dodano: 2011-05-16 przeczytano: 4829 razy.












- - - - POLECAMY - - - -




Zamość i Roztocze - wiadomości z regionu - Twoje źródło informacji

Wykorzystanie materiałów (tekstów, zdjęć) zamieszczonych na stronach www.zamosconline.pl wymaga zgody redakcji portalu!

Domeny na sprzedaż: krasnobrod.net, wdzydze.net, borsk.net, kredki.com, ciuchland.pl, bobasy.net, naRoztocze.pl, dzieraznia.pl
Projektowanie stron internetowych, kontakt: www.vdm.pl, tel. 604 54 80 50, biuro@vdm.pl
Startuj z nami   Dodaj do ulubionych
Copyright © 2006 by Zamość onLine All rights reserved.        Polityka prywatności i RODO Val de Mar Systemy Komputerowe --> strony internetowe, hosting, programowanie, bazy danych, edukacja, internet